Γιατί υπάρχουν διαφορές τιμών στο Λογισμικό;

Αξιολογώντας προσφορές ή ψάχνοντας στο διαδίκτυο για προγράμματα ασύρματης παραγγελιοληψίας, ο υποψήφιος πελάτης ανακαλύπτει πολύ μεγάλο εύρος τιμών! Οι τιμές ξεκινούν από λίγες δεκάδες ευρώ τον μήνα και καταλήγουν σε αρκετές χιλιάδες ευρώ!

 

 

Δικαιολογούνται αυτές οι διαφορές; Υπάρχει λόγος να αγοράσει κανείς ένα πιο ακριβό πρόγραμμα ή αρκεί να επιλέξει το φθηνότερο; Τι κινδύνους αντιμετωπίζει εάν το κάνει;

Κάθε εταιρία Πληροφορικής έχει την δική της τιμολογιακή πολιτική. Μερικές επιλέγουν να δίνουν το λογισμικό τους με το κλασσικό μοντέλο (αγορά αδειών χρήσης λογισμικού και αγορά του εξοπλισμού) ενώ μερικές λιγότερες επιλέγουν το μοντέλο «Software As A Service – SaaS), «ενοικιάζοντας» την χρήση του Λογισμικού για όσο χρονικό διάστημα επιλέγει ο κάθε πελάτης.

Σε γενικές γραμμές, οι διαφοροποιήσεις των τιμών οφείλονται στους παρακάτω λόγους:

 

  • Μερικές εταιρίες επιλέγουν να προωθήσουν «Πακέτα» λογισμικού, εξοπλισμού και υπηρεσιών

Αυτή είναι μία εύκολα κατανοητή πρόταση προς τον ενδιαφερόμενο, που αποτελεί μία πλήρη λύση ενός συστήματος παραγγελιοληψίας. Ωστόσο καμία επιχείρηση δεν είναι απολύτως ίδια με οποιαδήποτε άλλη. Αντίθετα, κάθε επιχείρηση και κάθε χώρος έχεις τις ιδιαιτερότητές του.

Αυτό σημαίνει ότι μία λύση για όλους πολύ συχνά δεν αποτελεί την ιδανική λύση. Ακόμη και στις περιπτώσεις που έχει προβλεφθεί η δυνατότητα αλλαγών ή/και επεκτάσεων, αυτές συνήθως τιμολογούνται σε πολύ ακριβότερη τιμή από την κανονική.

 

  • Μοντέλο «Ενοικίασης» SaaS

Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, μερικές εταιρίες δουλεύουν με το μοντέλο SaaS. Συνήθως στο μοντέλο αυτό, ο πελάτης αγοράζει τον εξοπλισμό και τις υπηρεσίες παραμετροποίησης και «νοικιάζει» την χρήση του Λογισμικού.

Εάν ο στόχος είναι η μικρότερη επένδυση, τότε θα πρέπει να υπολογίσετε το πραγματικό κόστος για την επιχείρησή σας σε βάθος τριετίας-πενταετίας. Διότι αυτό είναι το ελάχιστο χρονικό διάστημα που θα κρατήσετε ένα «αγορασμένο» πρόγραμμα. Εάν το μηνιαίο κόστος είναι για παράδειγμα 25€ τον μήνα, αυτό σημαίνει 25€ Χ 12 μήνες Χ 3 χρόνια = 900€ σε βάθος τριετίας. Δεν φαίνεται και τόσο φθηνό τώρα, έτσι δεν είναι;

Εάν ο στόχος είναι η ανεξαρτησία αλλαγής προμηθευτών, θα πρέπει να ξέρετε ότι μερικές φορές η αγορά του εξοπλισμού σας δεσμεύει με έναν συγκεκριμένο προμηθευτή.

 

  • Μερικές εταιρίες προωθούν γενικές λύσεις τιμολόγησης και παραγγελιοληψίας ως λύσεις και για καταστήματα εστίασης.

Ωστόσο, ο χώρος της εστίασης έχει πάρα πολλές ιδιαιτερότητες και «ιδιοτροπίες». Μία γενική λύση ΔΕΝ θα σας καλύψει σωστά και θα προκαλέσει προβλήματα εκνευρισμούς και το χειρότερο μειωμένη απόδοση.

 

  • Μειωμένη ποιότητα υποστήριξης μετά την πώληση

Πολλές επιχειρήσεις υποστηρίζουν ότι παρέχουν support 24ωρου βάσεως. Όμως, αν προσπαθήσετε να επικοινωνήσετε με την «24ωρη υποστήριξη» θα διαπιστώσετε ότι αυτή περιορίζεται σε υποστήριξη μόνο μέσω διαδικτύου και μόνο μέσω φόρμας αποστολής του προβλήματός σας σε γραπτή μορφή.

Αυτό μάλλον δεν σας καλύπτει εάν έχετε ένα σοβαρό πρόβλημα δυσλειτουργίας του συστήματός σας. Για αυτό, ρωτήστε τους ήδη υπάρχοντες πελάτες. Είναι οι καλύτεροι κριτές της ποιότητας της υπηρεσίας που θα λάβετε κι εσείς στο μέλλον.

 

  • Πλεονεκτήματα και Μειονεκτήματα λόγω Τεχνολογίας

Μερικές εταιρίες, διαθέτουν προς πώληση Λογισμικό παλαιότερης τεχνολογίας, που έχει αποσβέσει προ καιρού το κόστος ανάπτυξή του και για αυτόν τον λόγο μπορούν να ρίξουν τις τιμές τους. Όμως παλαιότερης τεχνολογίας λογισμικό δεν θα προσφέρει όλες τις δυνατότητες που μας δίνει η σύγχρονη τεχνολογία.

Για αυτούς  τους λόγους που προαναφέραμε θα πρέπει πρώτα να κάνετε την έρευνα αγοράς σας, βασισμένη πάνω στις δικές σας ιδιαιτερότητες και ειδικές απαιτήσεις και να αξιολογήσετε με τα δικά σας κριτήρια την ιδανική λύση για εσάς. Υπάρχουν παγίδες!

Εμείς προτείνουμε για την καλύτερη εξυπηρέτηση σας  να καλέσετε σήμερα κιόλας τους ειδικούς της DeltaLogic που θα σας προτείνουν την καλύτερη λύση για εσάς!  Έτσι, θα είστε σίγουρα κερδισμένοι!

 

Σχολιάστε:

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.