Καλοκαίρι: Ευκαιρίες και προβλήματα για επιχειρήσεις εστίασης

 Το καλοκαίρι ήρθε… Η ζέστη έχει κάνει την άφιξή της και ο κόσμος προτιμά τους εξωτερικούς χώρους, πλατείες, πάρκα και παραλίες σε αναζήτηση δροσιάς και ευχάριστης ατμόσφαιρας.

 

 

Δουλειά δική μας είναι να προσελκύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους από αυτούς, να έρθουν στο κατάστημά μας, να καθίσουν πολύ ώρα και να παραγγείλουν πολλαπλές φορές!

Τι μπορούμε να κάνουμε για να πετύχουμε όσο το δυνατόν καλύτερα αποτελέσματα για την επιχείρησή μας εκμεταλλευόμενοι το Ελληνικό Καλοκαίρι;

Ας δούμε πρώτα τα θέματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε ως επαγγελματίες του χώρου της εστίασης. Τα σημαντικότερα είναι:

  • Οι αποστάσεις χωροταξικά μεγαλώνουν! Οι σερβιτόροι μας αναγκάζονται να διανύουν μεγάλες αποστάσεις, από το κατάστημα στην πλατεία, στην παραλία, στην ξαπλώστρα…
  • Οι παρέες μεγαλώνουν! Τραπεζάκια ενώνονται, ξαπλώστρες μετακινούνται σε αναζήτηση σκιάς ή καλύτερης παρέας οι παραγγελίες ενώνονται και οι φίλοι κερνούν ο ένας τον άλλον. Κόλαση για τον τσεκαδόρο μας!
  • Οι πελάτες κάθονται περισσότερες ώρες και κάνουν επαναληπτικές παραγγελίες, αρχίζοντας από καφεδάκι, συνεχίζοντας με αναψυκτικά και καταλήγοντας σε σνακ ή φαγητό, μπύρες και ποτάκια!

Ας δούμε ένα – ένα τα θέματα αυτά και πως μπορούμε να τα επιλύσουμε για να διευκολύνουμε την ζωή μας και να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας.

Απόσταση

Εάν ένας σερβιτόρος πάρει 100 παραγγελίες στην διάρκεια της εργασίας του και κάθε φορά διανύει 50 μέτρα, τότε στο τέλος της ημέρας θα έχει διανύσει συνολικά 5 χιλιόμετρα! Στην πραγματικότητα θα είναι ακόμη περισσότερα, διότι κάθε μία παρέα καλεί τον σερβιτόρο μας τουλάχιστον 3 φορές. Κάντε τις πράξεις!

Υποθέστε επίσης ότι η θερμοκρασία είναι 37 βαθμούς Κελσίου υπό σκιάν.

Αισθανθείτε για λίγο την ζέστη. Ωραία.

Σκεφτείτε τώρα την στιγμή της παραγγελίας το PDA του σερβιτόρου μας να μην μπορεί να επικοινωνήσει με τον κεντρικό υπολογιστή. Να πηγαίνει στο «μαγικό σημείο» της πλατείας που ξέρει από την εμπειρία του ότι έχει κάπως καλύτερο σήμα και να σηκώνει το PDA του στον αέρα κουνώντας το πέρα – δώθε, να κοιτάει την οθόνη με απόγνωση, και να το ξανασηκώνει στον αέρα σαν σηματωρός σε αεροδρόμιο.

Γελάτε;

Γελάστε, αλλά ταυτόχρονα σκεφτείτε αφενός την εικόνα που δίνετε στους πελάτες σας και αφετέρου τις καθυστερήσεις και τα έσοδα που χάνετε από αυτές.

Και αυτό αφορά την καλή περίπτωση, που ήδη έχετε ένα σύστημα ασύρματης παραγγελιοληψίας.

Μπορείτε να διευκολύνετε πολύ την ζωή του προσωπικού σας και την ευημερία της επιχείρησής σας υιοθετώντας ένα σύστημα ασύρματης παραγγελιοληψίας που να δουλεύει απρόσκοπτα και να αυξάνει την παραγωγικότητα των υπαλλήλων σας.

Η τεχνολογία δίνει λύσεις που εγκαθίστανται εύκολα και δίνουν λύση σε προβλήματα επικοινωνίας. Για παράδειγμα, ισχυρότερες κεραίες και ασύρματα extenders σήματος δίνουν λύσεις σε παρόμοια προβλήματα ακόμη και σε αποστάσεις εκατοντάδων μέτρων. Χρειάζεται απλά μία μελέτη, για να διαλέξετε το κατάλληλο σύστημα επικοινωνίας χωρίς να ανεβείτε υπερβολικά σε κόστος. Έτσι θα ενισχυθεί το σήμα του χώρου σας και να είστε σίγουροι ότι με τόσο δυνατό σήμα, δε θα χάσετε ούτε μία παραγγελία στο πιο απομακρυσμένο τραπεζάκι της πλατείας ή της ξαπλώστρας στην παραλία! Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να συνεχίζετε να έχετε δυσλειτουργίες επικοινωνίας.

Συνενώσεις τραπεζιών

Οι μεγάλες παρέες της παραλίας είναι ιδανικές για τον τζίρο της επιχείρησής σας. Αλλά μεγάλες παρέες που ενώνουν τα τραπεζάκια τους ή μετακινούν τις ξαπλώστρες τους σε αναζήτηση σκιά, δημιουργούν δυσκολίες τόσο στην εξυπηρέτησή τους όσο και στην πληρωμή του τελικού λογαριασμού.

Ένα σύγχρονο και ευέλικτο σύστημα ασύρματης παραγγελιοληψίας έχει την δυνατότητα  να διαμορφώνει και να συνενώνει δύο ή περισσότερα τραπέζια (αντίστοιχα και ξαπλώστρες) σε ένα, για την δική σας καλύτερη εξυπηρέτηση και διευκόλυνση. Αυτή η δυνατότητα αποκλείει περιπτώσεις λαθών στις παραγγελίες και ταυτόχρονα διευκολύνει τους υπάλληλους να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή ποια τραπέζια είναι κατειλημμένα.

Επαναληπτικές Παραγγελίες

Πολλοί πελάτες θέλουν να καθίσουν πολύ ώρα στο κατάστημα, γιατί περνάνε ευχάριστα, οπότε δεν θα αρκεστούν σε ένα μόνο προϊόν του και θα θελήσουν και δεύτερο και τρίτο. Αυτό για την επιχείρηση είναι πολύ καλό, γιατί θα αυξάνονται ο τζίρος και τα κέρδη. Ωστόσο προκαλεί μεγαλύτερο φόρτο εργασίας με την καταχώρηση των επαναληπτικών παραγγελιών.

Ένα σύγχρονο πρόγραμμα παραγγελιοληψίας όπως το ΕΣΤΙΑ παρέχει την δυνατότητα επαναληπτικών παραγγελιών (φέρε μία από τα ίδια!) χωρίς να χρειάζεται τροποποίηση και επανακαταχώρηση της παραγγελίας. Σημαντική δυνατότητα είναι και η δυνατότητα έκδοσης τελικού παραστατικού άμεσα ή σε δεύτερο χρόνο, κατά το σερβίρισμα.

Επιπρόσθετος σταθμός εργασίας

Σε περιπτώσεις μεγάλων καταστημάτων που απλώνονται σε μεγάλους χώρους όπως παραλίες και πλατείες, η ιδανική λύση είναι η δημιουργία ενός εξωτερικού bar  που παρέχει υπηρεσίες κοντά στην παραλία ή στην πλατεία. Με αυτό τον τρόπο ο χρόνος εξυπηρέτησης περιορίζεται στο ελάχιστο. Η παραγγελίες λαμβάνονται και καταχωρούνται άμεσα.  Στην συνέχεια γίνεται η παρασκευή των προϊόντων και η παράδοση στους θαμώνες, χωρίς να χάνεται χρόνος σε διαδρομές των σερβιτόρων από και προς το εσωτερικό/κεντρικό μπαρ.

Σε αυτή την περίπτωση είναι αυτονόητη η ανάγκη υποστήριξης τους νέου σταθμού εργασίας από το εξωτερικό μπαρλογισμικό. Ανάλογα με τις ανάγκες, το εξωτερικό μπαρ μπορεί να λειτουργήσει ως ένας «κλώνος» του εσωτερικού σταθμού εργασίας, ή εντελώς αυτόνομα, με άλλα προϊόντα, άλλους σερβιτόρους, άλλη εμπορική πολιτική και άλλες τιμές!

Η εταιρεία DeltaLogic και το λογισμικό ασύρματης παραγγελιοληψίας ΕΣΤΙΑ μπορεί να δώσει λύσεις σε όλα τα παραπάνω θέματα.  Μερικά σημαντικά χαρακτηριστικά που θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις εστίασης ακόμη περισσότερο είναι τα ακόλουθα:

  • Αυτόματος συγχρονισμός των PDA για οποιαδήποτε αλλαγή τιμών, ειδών, χρηστών, ειδών
  • Γρήγορη ανεύρεση, εισαγωγή και μεταβολή στοιχείων και μέσω πληκτρολογίου (από τους βασικούς σταθμούς εργασίας) για μεγάλες εγκαταστάσεις με πολλά τραπέζια
  • Δυνατότητα προβολής τραπεζιών χωροταξικά ή ανά σερβιτόρο
  • και πολλές άλλες λειτουργίες

Μπορείτε να δείτε τα αναλυτικά χαρακτηριστικά του λογισμικού ΕΣΤΙΑ στις ειδικές σελίδες του Λογισμικού.

Αν το κάνετε, είμαστε σίγουροι ότι θα βρείτε και πολλές άλλες δυνατότητες που θα αυξήσουν τον τζίρο σας αλλά και την εξυπηρέτηση των καταναλωτών που επισκέπτονται το κατάστημά σας.

Τα σχόλια είναι κλειστά.